سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب، گفت: امت اسلامی باید تمام تلاش خود را برای نشان دادن همبستگی با کودکان، زنان، جوانان و سالمندان غزه و با ملّت های ما در سودان، یمن و جاهای دیگر انجام دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب، شیخ الازهر، در سخنرانی خود به مناسبت جشن میلاد پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) که در مرکز همایش های بین المللی المناره و توسط وزارت اوقاف با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار شد، گفت: ما باید مقایسه یا مناظره ای بین جنگ بر اساس شریعت اسلام و الگوی عالی بشردوستانه آن و تصویر زشت جنگ جدید در قرن بیست و یکم که منجر به نسل‌کشی‌ها، قتل‌عام‌های وحشیانه و جنایات فجیع شده است، انجام دهیم.

وی افزود: این جنایت ها علیه مردم ستمدیده ای صورت می گیرد که جهان قدرتمند و متمدن ما از حمایت و ایستادن در کنار مظلومان شانه خالی کرده است و مانند قبر ها در مقابل درد ها و فریاد ها سکوت اختیار کرده و سپس به عنوان صدقه دادن به ملت های فقیر، به تسلیت گفتن خشک و خالی اکتفا می کند یا با احساسات سردی که یادآور احساسات قاتلی است که در تشییع جنازه مرده خود راه می‌رود و تسلیت مردم را پاسخ می دهد، با این جنایت ها برخورد می کند.

شیخ الازهر ادامه داد: کافی است یک بار دیگر بیاموزیم که در حکم عقل، مقایسه خیر و شر، بین خوبی و زشتی، بین فضیلت و پستی، و بین قانون جنگل، درست نیست.

احمد الطیب بیان داشت: درسی که در سالروز میلاد پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) باید به یاد داشته باشیم این است که این امت را نسبت به خود و تاریخ کهن و پرافتخار و توانمندی های مادی و معنوی و توانایی های خلاق خود آگاه کنیم و یقین داشته باشیم که اگر بخواهیم راه درمان خود را بلدیم.

وی تصریح کرد: امت باید تمام تلاش خود را برای نشان دادن همبستگی با کودکان، زنان، جوانان و سالمندان غزه و با ملّت های ما در سودان، یمن و جاهای دیگر انجام دهد و بداند که این منّتی بر این ملّت های رنج‌دیده روی زمین نیست. بلکه وظیفه خویشاوندی در دین و پیوند خون و خویشاوندی و سرنوشت مشترک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha